რატომ აღარ მოდის უცხოელი ტურისტები საქართველოში?

საინტერესოა რატომ შემცირდა უცხოელი ვიზიტორების რაოდენობა საქართველოში? ვსწავლობთ ყველა მნიშვნელოვან მიზეზს – ფასების ზრდიდან ქსენოფობიურ განწყობებამდე. გთავაზობთ სიღრმისეულ ანალიზს და რეალურ გამოსავლის გზებს.

May 4, 2025 - 18:34
May 4, 2025 - 19:07
 0  5
რატომ აღარ მოდის უცხოელი ტურისტები საქართველოში?

რატომ აღარ მოდის უცხოელები საქართველოში – შიგნიდან დანახული რეალობა


🔎 შესავალი: ქვეყანა, რომელსაც წლების წინ ტურისტული ბუმი ჰქონდა

საქართველო 2015–2019 წლებში აქტიურად მოხვდა მსოფლიოს ტურისტულ რუკაზე – ყაზბეგი, თბილისი, სვანეთი და ბათუმი დაემთხვა სოციალური მედიის "ბუმს" და მოგზაურთა ახალი ტალღა დააინტერესა კავკასიის ამოუცნობი მარგალიტით.
თუმცა 2022 წლის შემდეგ უცხოელი ტურისტების ნაკადი თვალსაჩინოდ შემცირდა. სტატისტიკა, ინტერვიუები და საერთაშორისო მიმოხილვები ცხადყოფს – მიზეზი მხოლოდ პანდემია აღარ არის.


📉 ციფრებით დაწყებული რეალობა – რიცხვები არ იტყუება

  • 🔹 2019 წელს საქართველომ უმასპინძლა 9.3 მილიონზე მეტ ვიზიტორს

  • 🔹 2023 წლის ბოლოს ეს მაჩვენებელი 5.5 მილიონამდე დაეცა

  • 🔹 ყველაზე დიდი კლება დაფიქსირდა დასავლეთ ევროპიდან, ამერიკიდან და იაპონიიდან მომდინარე ტურისტებში

  • 🔹 ძირითადი მატება კი რუსეთიდან, ბელარუსიდან და ირანიდან წამოსულ ვიზიტორებზე დაფიქსირდა


🧩 მიზეზები – რატომ აღარ მოდის „ტრადიციული ტურისტი“ საქართველოში?

1. პოლიტიკური გაურკვევლობა და გეოპოლიტიკური ფონები

საქართველო ხშირად ხვდება საერთაშორისო მედიის ყურადღების ქვეშ როგორც არასტაბილური რეგიონი – ხან ოკუპირებული ტერიტორიების გამო, ხან პროტესტების, ხან კი რუსეთთან ურთიერთობის ფონზე.
ტურისტებისთვის, განსაკუთრებით დასავლეთიდან, ეს ქმნის შიშს და გაურკვევლობას.

2. ღირებულებების შეუთავსებლობა და კულტურული დისკომფორტი

ბევრი ევროპელი ტურისტი აღნიშნავს, რომ ქალაქებში იგრძნობა სიძულვილის ენა, შუღლი ან ქსენოფობიური განწყობა. ამაზე განსაკუთრებით მაღალ შეფასებებს ტოვებენ ციფრულ პლატფორმებზე (TripAdvisor, Reddit, Google Reviews).

3. ფასების გაორმაგება – ხარისხი კი იგივე დარჩა

ბოლო წლებში:

  • საცხოვრებლების ფასებმა თბილისში და ბათუმში გაორმაგდა

  • კვების ობიექტებში ფასები ხშირად ევროპულს გაუთანაბრდა

  • ხოლო მომსახურების დონე და ინფრასტრუქტურა იგივე დარჩა
    ტურისტისთვის ეს წარმოშობს განცდას: „არ ღირს იმ ფულად რაც ღირს“